“Bij het inpakken doe ik altijd éérst de hamamdoeken in de koffer”

Geplaatst in: Hamamdoek tips | 0

“Of we nou een vliegvakantie doen, met de boot weg gaan, of met de caravan, altijd doe ik onze Happy Towels als eerste in de koffer. En dat al anderhalf jaar. Hoe handig ze zijn, bleek vorige maand weer toen we ze mee hadden naar Bali.

Op Bali gingen we natuurlijk naar het strand, maar ook de cultuur opsnuiven. Eén van de dagtrips ging naar Munduk Moding Plantage. Dat is een ecologische koffieplantage in de bergen, mooi gelegen aan de rand van een regenwoud en de Javazee. De reis er naar toe was ogenstrelend; kronkelwegen liepen door het regenwoud en langs velden bloeiende hyacinten. Die bloemen gebruiken ze voor offerrituelen.

muduk moding plantationOnze hamamdoeken staan hier even niet op de foto

Op de plantage kregen we een uitgebreide rondleiding. Alles is met respect voor de natuur en in harmonie met de locale bevolking gemaakt. Naast koffie verbouwen ze ook ananas, bananen, gember, limoengras, chillipepers en kruidnagels.

De lunch was helemaal bio. De verse sapjes smaakten heerlijk puur.

Daar hoog in de bergen was het best fris

Dus tijdens de lunch sloeg ik een Happy Towel om me heen. Die heb ik altijd mee, want hij is lekker groot en toch past hij altijd wel in een hoekje van m’n tas.

Op de terugweg kwamen we langs een Boeddhistische tempel. We mochten alleen naar binnen als we onze blote benen bedekten. Gelukkig had ik de Happy Towel bij me, die ik om m’n middel sloeg. Superhandig!

Helma met happy towelHelma met haar crèmekleurige bamboe hamamdoek met rode streepjes

En als we op het strand lagen, en ik op stond om even wat drinken of een ijsje wilde halen, wikkelde ik de hamamdoek om me heen. Dat voelt gekleder dan in m’n bikini naar de strandtent.

Hotel met gratis handdoekenservice

Tijdens de reis verbleven we enkele dagen in een hotel met gratis handdoekenservice. Dat waren gewone dikke handdoeken. Nou, die nam ik dus mooi niet mee, want ze zijn te kort, te zwaar en ze drogen niet. Geef mij maar mijn hamamdoek!

Aan het eind van onze vakantie hebben we onze hamamdoeken uitgeleend aan vrienden. Zij moesten op de terugreis overstappen in Singapore. Omdat ze in daar wat uurtjes overstaptijd hadden, wilden ze die tijd overbruggen in een waterpark. Tijdens de overstap hadden ze alleen handbagage mee. Daarom was het handig dat ze onze Happy Towels hadden, want die pasten daar gemakkelijk in.

Het waterpark was een groot succes. Mede door de hamamdoeken!