In een oude bazaar in Turkije, te midden van ambachtelijke koperslagers, vond ik de perfecte hamamschaaltjes. Glimmend brons en mooi bewerkt. Het was een zoektocht voor een speciale bestelling, en elke keer als ik zo’n reis maak, bedenk ik wat een bijzondere avonturen ik beleef.
Mijn telefoon gaat. “Wat is de vraag? Of ik ook aan bedrijven lever?” Mijn antwoord daarop is hartgrondig “ja”. Veel bedrijven zoeken een manier om hun medewerkers te bedanken, en dat doen ze soms met een cadeau dat ze geven voor de zomervakantie of in december. Die waardering, die wens om iets bijzonders te geven, daar hou ik van. Ik vind het mooi om te weten dat Happy Towels een deel van die dankbaarheid mag zijn.
En hoewel ik ze een scherpe prijs bied, stop ik daar niet. Ik streef ernaar elk cadeau bijzonder te maken. Van een geborduurd logo tot de bedrijfsnaam op een geweven etiket. Soms voeg ik er extra’s aan toe, zoals een hamam-scrubhandschoen of een echt hamamzeepje. De mogelijkheden zijn eindeloos, en hoe meer tijd ik krijg, hoe talrijker de mogelijkheden.
Ik herinner me begin dit jaar nog, toen een middelgroot bedrijf contact met me opnam. Ze hadden een uitdagend jaar doorgemaakt en wilden iets speciaals doen voor hun team. Ze hadden gehoord over Happy Towels en wilden hun medewerkers iets geven dat zowel comfortabel als duurzaam was, zo legden ze uit.
Vroeger lag de focus vooral op zomercadeaus, maar de laatste tijd zie ik een toename in aanvragen voor december. Een hamamdoek in de zomer staat voor een fijne, ontspannen vakantie, terwijl het in december een warm en functioneel cadeau is voor zowel de sauna als een zonvakantie.
Af en toe krijg ik ook verzoeken van bedrijven die een nieuw product of dienst beginnen, vooral als het gerelateerd is aan wellness of reizen. Een bedrukte hamamdoek met hun logo is dan een chique manier om hun merk onder de aandacht te brengen.
Elk bedrijf heeft zijn eigen verhaal, en ik ben er trots op dat ik daar deel van mag uitmaken.